De eerste week - Reisverslag uit Rouiba, Algerije van Jelke Boer - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Rouiba, Algerije van Jelke Boer - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Jelke

Blijf op de hoogte en volg Jelke

27 April 2012 | Algerije, Rouiba

Hallo allemaal,

Ik heb besloten om toch maar een soort reisverslag bij te gaan houden, dit wordt in ieder geval een verslagje, wellicht volgen er nog meer..:P

Na een kort nachtje slapen, stond ik zondagochtend erg vroeg op schiphol. Mijn avontuur begon nu toch echt. De reis van Amsterdam naar Algiers verliep heel soepeltjes, overstappen in Parijs ging prima en om 11 uur lokale tijd landde het vliegtuig in Algiers.
Hier werd ik door een chauffeur opgehaald en naar m'n huidige verblijfplaats gebracht: Hotel Amsterdam in Rouïba. Onderweg heb ik direct kennis kunnen maken met de Algerijnse rijstijl. Wie het meest brutaal rijdt gaat voor:)

Na even kort ingecheckt te hebben werd ik naar de brouwerij gebracht. Ingeklemd tussen Pepsi en Coca-Cola en voor een onbekende niet zichtbaar, is deze gevestigd in Rouïba. Dit is direct het eerste teken dat het een islamtisch land is. In het openbaar is absoluut geen reclame te vinden van iets wat met alcohol te maken heeft. Maar ondertussen wordt er echt wel bier gedronken:)

Op de brouwerij werd ik verwelkomd door mijn Duitse baas voor de komende maanden. Een heel geschikte kerel die hier al ongeveer 2 jaar zit.
De rest van de dag heb ik vooral besteed aan kennis maken met de mensen met wie ik ga samenwerken. Ook heeft de General Manager (een belg) me kort wat uitgelegd over de veiligheidsrisico's in dit land. Volgens mij hoef ik me nog niet direct zorgen te maken dat ik niet weer levend terug kom ;)

Ondanks wat eerder aan mij gemeld was is mijn onderkomen voor de eerste paar dagen/weken het hotel. Het appartement had lekkage en dit was/is nog niet verholpen. Zoals het nu lijkt zit ik nog een paar dagen in het hotel, maar dat is ook al 2 keer verlengd..

Elke dag word ik opgehaald en gebracht door een chauffeur. Zelf ga ik hier waarschijnlijk niet rijden. Het mag wel in principe, maar in zo'n chaotisch verkeer met allemaal op elkaar lijkende straten laat ik me liever brengen :)
Op maandag zou mijn computer en telefoon klaar liggen, op dit moment hoop ik dat de computer er zondag zal zijn. Er zijn een aantal mensen die niet heel erg snel lopen. Na 4 keer vragen heb ik inmiddels wel een telefoon. Mijn nummer is +213 770 815126 en m'n blackberry pin is: 273e6f6c (Ja ik heb een heuse blackberry:P)
De rest van de week heb ik voornamelijk besteed aan het bekijken van processen en ontmoeten van mensen waarmee ik vooral ga samenwerken.

Op de avonden van de champions league was er door Heineken een restaurant afgehuurd met een aantal grote schermen. Hier heb ik onder het genot van hapjes en heineken biertjes mooi kunnen zien hoe chelsea en bayern de finale bereikt hebben.

Vandaag is de eerste dag van het weekend in Algerije, ze hebben hier islamitische weken waarin de werkweek loopt van zondag t/m donderdag. In plaats van de vrijdagmiddagborrel hebben ze hier dan ook een donderdagmiddagborrel :)
Over het weer kan ik niet klagen, bij aankomst was het 22 graden en af en toe een wolkje. Vandaag een strak blauwe lucht en 30 graden.
M'n rusische college heeft me vandaag even meegenomen naar het strand. Hij is hier al meer dan een jaar. Best een mooi strand alleen ligt echt overal afval. Niet aleen op het strand maar eigenlijk overal is wel afval, voornamelijk plastic, te vinden. Het strand kan best mooi zijn, maar met overal rommel is dat toch wat minder mooi.
Na het strand zijn we dan ook verder gegaan naar een restaurant met zwembad. Na de lunch het water van het zwembad even geprobeerd. Het was een klein beetje fris, maar dit werd door de 30 graden buiten wel weer goedgemaakt!
Morgen staat hetzelfde op het programma, en dan is het al weer zondag, het begin van de werkweek!

Groetjes Jelke

Ps Foto's volgen nog, op dit moment is het internet in het hotel zo langzaam dat dat niet werkt....

  • 27 April 2012 - 18:31

    Bert Henneveld:

    Hey Jelke,

    Volhouden hoor reisverslagen maken.
    Ik vind het erg leuk om te lezen.

    Succes.


  • 27 April 2012 - 18:55

    :

    Hey Jelke!
    Leuk dat je ook een reisverslag bijhoudt. :) Superleuk om te lezen! Klinkt goed hoor, privechauffeur, voetbal en bier, en die 30 graden!
    Nogmaals heel veel succes en plezier daar, maar dat gaat volgens mij wel lukken!
    xx Elly

  • 27 April 2012 - 20:45

    Bart:

    Goed bezig Jelke! Geniet ervan, vooral van het mooie weer!

  • 28 April 2012 - 17:25

    Tineke:

    Interessant Jelke. K heb t verslag ook maar even gemaild naar onze leden. Je zult weer moeten wennen als je weer in Nederland bent, zeg. Iedere dag opgehaald door een chauffeur... decadent hoor! Geniet ervan!
    Groetjes!

  • 30 April 2012 - 11:59

    Alie:

    Leuk Jelke, dat je een verslagje geschreven hebt! Niet verwacht;)
    Ben blij dat je je daar prima vermaakt! Mocht je op t strand wel in korte broek lopen of nog maar niet geprobeerd;)?

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Algerije, Rouiba

Afstuderen in Agerije

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2012

De eerste maand

27 April 2012

De eerste week

27 April 2012

De eerste week
Jelke

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 1638
Totaal aantal bezoekers 7576

Voorgaande reizen:

22 April 2012 - 21 Oktober 2012

Afstuderen in Agerije

Landen bezocht: